هر آنچه که باید درباره ی نمک درمانی بدانید

در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی نمک درمانی و شیوه ی درمان با این ماده ی معدنی بپردازیم. با ما همراه باشید.

نمک درمانی چیست؟

شگفتی های نمک درمانی در سر تا سر جهان به مدت قرن ها دیده شده است. اما این درمان با نمک دقیقا چگونه است- و امروزه چگونه می تواند به ما کمک کند؟

اتاق نمک درمانی

روش درمان با نمک

نمک درمانی درمان طبیعی است که شامل استنشاق دارویی بوده- و نمک خشک را در محیط کنترل شده و آرام درجه بندی می کند.

درحالیکه شما می نشینید و استراحت می کنید، دستگاه درمانی خاصی به نام هالوژناتور بخش های میکروسکوپی نمک را درون اتاق پراکنده می کند. شما این ذرات ریز را استنشاق می کنید و از راه بینی وارد عمیق ترین بخش های بدن و ریه ی شما می شود و همچنین بر روی پوست شما می نشیند.

استفاده از نمک برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان مناسب بوده و نمک درمانی می تواند به تسکین بیماری های پوستی، تنفسی و موقعیت های مختلف سبک زندگی کمک فراوانی کند.

در چه موقعیت هایی نمک به درمان و کمک می آید؟

نمک می تواند به درمان بیماری های تنفسی، پوستی، و موقعیت های سبک زندگی کمک کند. این موقعیت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • آسم
  • اگزما و بیماری های پوستی
  • تب و درجه حرارت بالا
  • سینوزیت
  • سرما خوردگی و گرما زدگی
  • خوابیدن و خرناس کشیدن
  • استرس، اضطراب، و خستگی
  • ورزش های مختلف

برای اولین چه زمانی استفاده از نمک برای درمان آغاز شد؟

مزیت ها و فواید استفاده و درمان با نمک برای اولین بار در سال 1843 در لهستان کشف شد، زمانی که کارگران در منابع زیرزمینی هنگام استخراج نمک از مشکلات تنفسی و کمبود اکسیژن رنج می بردند.

با استخراج نمک از معدن و با زحمت بیرون کشیدن، کارگران و معدنچیان ذرات میکروسکوپی نمکی را تولید کردند که درون هوای معدن پخش می شود و بدین ترتیب آن را استنشاق و وارد ریه ها می شود.

چه چیزهایی باعث می شود نمک موثر و مفید واقع شود؟

نمک خشک قابلیت جذی کنندگی فوق العاده و ویژگی های آنتی باکتریال و ضد حساسیت طبیعی دارد.

همینکه استنشاق شود، نمک سبب می شود تا مخاط و خلط شما رقیق و آب شود، که این امر سبب می گردد تا راحت تر از دهان و گلو بیرون رود- همراه با پاتوژن ها، باقی مانده و آلوده کننده ها.

ذرات نمک خشک همچنین به آرامی حرکات مویک بدن را روان و آرام می کند. مویک کمک می کند راه های تنفسی را از مخاط و کثیفی، تمیز نگاه دارد، که این امر سبب می شود تا ما بتوانیم به راحتی نفس بکشیم. اما با کمک نمک این فرآیند و پروسه سرعت پیدا می کند. نمک را همانند مسواکی برای راه های تنفسی خود در نظر بگیرید، مخاط را تمیز کرده، آلاینده ها و پاتوژن ها را نیز پاک می کند.

برای پوست، نمک خشک می تواند ناخالصی ها را جذب کند، پی اچ هوا را تنظیم نماید و باکتری های خوب پوست را افزایش دهد. ویژگی ها و خواص محافظتی پوست را افزایش داده، سوزش ها را کاهش داده و عملیات احیا و بازسازی و پوسته سازی طبیعی را تهییج می کند.

چگونه نمک درمانی در نمک های زمین کار می کند؟

هنگامی که شما نمک را درون اتاق های خود قرار می دهید، شما وارد دنیای جدیدی از آرامش و سلامتی می شوید.

اگر از نمک برای درمان به طور مرتب استفاده کنید، و همراه با انجام روش های نمک درمانی به ریلکس کردن و آرامش خود رسیدگی نمایید، می توانید خیلی سریع تر از مزایای این روش درمان بهره مند شوید.

چگونه می توان از این روش در خانه استفاده کرد؟

نمک درمانی روش درمان مکملی است که طراحی شده است تا در کلینیک ها و مراکز درمانی متعدد استفاده شود. همانند دیگر جنبه های سبک زندگی سلامتی، این روش درمان نیز روش کلیدی می باشد.

استفاده از این روش درمان را می بایست همراه با دیگر درمان ها و به عنوان مکمل انجام داد و تنها به این درمان اکتفا نکرد تا بتوان از مزایا و فواید آن بهره مند شد.

کاربرد و کار با این روش به دلیل تاثیر بالایی که دارد بسیار محبوب شده است. این روش درمان برای بسیاری از مشکلات و بیماری ها از جمله بیماری های تنفسی مزیت دارد. می توان گفت استفاده از روش درمان با نمک یک روش طبیعی و فرآیند پر سرعت برای از بین بردن بیماری هایی مانند آسم، اگزما و غیره است.

این روش درمان برای سالهای متمادی و متعدد تمرین و تست شده است. شاید بتوان گفت که این روش دقیقا از زمانی که انسان های نخستین در غار زندگی می کردند، آغاز به کار کرده است. تنفس و استنشاق ذرات نمک به سلامتی و سالم ماندن بدن آنها کمک بساری کرده است. اکنون و امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان به راحتی از این روش درمان در خانه نیز استفاده کرد.

اولین گام برای انجام این روش درمان، خرید دستگاه نمک و نمک مناسب برای این دستگاه می باشد. دستگاه نمک ابزاری شگفت انگیز است که می تواند فوق العاده ترین نتایج را برای شما رقم بزند. دستگاه نمک نمک را به ذرات کوچک و معلق تبدیل کرده، و هنگام تنفس باعث اذیت شدن دستگاه تنفسی نمی شود.

نمک مورد استفاده در این روش درمان می بایست نمک طبیعی باشد تا بتوان بهترین نتایج را از این روش درمان به دست آورد.  درحالیکه مصرف بیش از اندازه ی نمک می تواند به بدن آسیب وارد کند، در این روش درمان، ذرات نمک معلق در هوا تنها استنشاق شده و به دستگاه وسیستم گوارشی و معده آسیب وارد نمی کند.

این نمک وارد مخاط و خلط دهان می شود. به دلیل آنکه ذرات معلق در هوا به صورت ریز و میکروسکوپی می باشند، استنشاق آنها برای بدن و سلامتی ریسک پذیر و خطر آفرین نمی باشد.

با استفاده از این روش درمان می توان به راحتی بیماری هایی مانند سرما خوردگی یا گرما زدگی و یا اگزما را درمان کرد.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص نمک درمانی برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

BUY NOW