تولید نمک‌ دانه بندی در کارخانه نمک پاینده

مهمترین فاکتورهای نمک دانه بندی

در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی مهمترین فاکتورهای نمک دانه بندی با سایر نمک ها بپردازیم. با ما همراه باشید تا از ویژگی های این نمک بیشتر بدانید.

تفاوت نمک دانه بندی با سایر نمک ها درچه می باشد؟

در ابتدا می بایست به توضیح و تعریف انواع نمک ها و ویژگی ها و خواص آنها بپردازیم تا شما بهتر بتوانید با تفاوت های نمک دانه بندی شده با انواع نمک های دیگر مانند سنگ نمک آشنا شوید.

در خاطرتان هست که تنها یک نمونه نمک در مغازه ها و عطاری ها به فروش می رسید؟ اما هیچکس نمی داسنت که سایر نمک ها می توانند برای انواع کاربردها مفید باشند و می توان از هر کدام برای زمینه ی مختلف استفاده کرد. در این مطلب شما به راحتی می توانید با انواع نمک ها آشنا شده و بهترین و مناسب ترین آنها را برای دستور غذای خود انتخاب کنید.

نمک دانه بندی

تولیدنمک های دانه بندی

نمک در بازار و تولید و کارخانه های نمک به چند نام و معرفی می شود
– نمک خوراکی
– نمک صنعتی
– سنگ نمک

نمک های دانه بندی مورد استفاده ی روزانه

از این نمک می توان برای انواع غذاها و دستورهای غذایی استفاده کرد.

نمک پاک یا کوشر

این نمونه نمک به راحتی و خیلی سریع حل می شود، و دانه های درشتی که دارد باعث می شود تا به راحتی بتوانید هنگام پلاسیده شدن آنها را کنترل کنید.

نمک دریایی

در پخت غذا می توان از این نمک به عنوان جایگزین برای نمک های ید دار معمولی استفاده کرد، چرا که کریستال های کوچک و محتوی سدیم هم خواص را دارا می باشد. که البته بدون تلخی و مشکلات نمک ید دار است. این نمک برخلاف سایر نمک ها سالم تر و بدون افزودنی های شیمیایی می باشد.

نمک های مکمل

این نمک ها، نمک هایی هستند که طعم فوق العاده خوشمزه را دارند ، اما ممکن است مقداری هزینه و قیمت آنها گران باشد، بنابراین در صورتی که استفاده از انها بسیار ضروری است، این نمک ها را خریداری نمایید.

نمک دانه بندی دریایی

این نمک با دانه های کریستالی درشت به غذا ظاهر و شکل جذاب و زیبایی می دهد و می تواند مکمل فوق العاده ای برای یک غذای مجلسی و خوشمزه باشد.

نمک صنعتی دریایی

از این نمک فوق العاده خوش طعم می توانید برای انواع غذاهای فست فودی و حاضری برای مهمانی ها و دورهمی های دوستانه استفاده نمایید. این نمک از رایج ترین و متدوال ترین نمک های موجود در بازار می باشد- رنگبندی های این نمک از سفید تا خاکستری مات بوده و طعم معدنی نامحسوسی دارد که وعده های ساده ی کوچک و سبزیجات را می تواند خوشمزه ترین وعده های غذایی نماید.

نمک هیمالیایی صورتی

اینم نمک وارداتی و متولد پاکستان بوده، و در شکل و فرم بلاک فروخته می شود و مانند گرانیت صورتی ظاهر زیبا و دوست داشتنی دارد. این نمک رنگ خود را از مواد معدنی موجود در خود گرفته، و مزه و ظاهر آن، بر غذاهای دریایی و سبزیجات بسیار عالی و بی نظیر می باشد.

نمک دریایی سیاه

این نمک دریایی سیاه، هاوایی رنگ خود را از زغال سنگ های آتشفشانی که پیش از خشک شدن به آب شیرین اضافه شده است، می گیرد. می توان از این نمک خوشمزه و جذاب برای غذاهایی مانند تخم مرغ و دیگر غذاهای خوشمزه ی دیگر استفاده کرد.

چگونه از نمک دانه بندی شده می توان استفاده کرد؟

پس از آنکه شما را با انواع نمک های موجود در دنیا آشنا کردیم، در این بخش می خواهیم از نحوه ی استفاده از این نمک را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

به دنبال کیفیت های مد نظر خود در نمک دانه بندی شده باشید:

ترد ترد باشد

عطر و طعم ملایم و خوشمزه باشد.

اگر نمک های دانه بندی شده مزه ی تلخ یا بیش از حد دریایی می دهند، به هیچ وجه برای غذاهای خود استفاده نکنید.

از این نمک به سالاد خود اضافه نمایید:

از نمک های دانه بندی شده برای خوش منظر کردن و خوش طعم کردن سالادهای خود بر بالای ظرف سالاد بریزید. این کار باعث می شود تا ظاهر سالاد فریبنده و بسیار خوشمزه به نظر برسد.

به عنوان پوسته بر گوشت و ماهی از نمک های دانه بندی شده استفاده کنید:

با روغن طبیعی، آب و نمک می توانید گوشت و ماهی را خوش طعم و تازه کنید.

به غذاهای فینگر فودی و حاضری خود نمک های دانه بندی بزنید:

توجه داشته باشید که پیش از هرچیز و قبل از ریختن روغن زیتون بر گوشت یا ماهی، ابتدا نمک دانه بندی شده را بر آنها بریزید تا طعم بهتری در طبخ به خود بگیرند.

در پخت و دسر از این نمک استفاده کنید:

هنگامی که نیاز است تا از نمک استفاده کنید، از نمک های دانه بندی شده به جای نمک های ید دار یا معمولی استفاده کنید. این نمونه نمک برای آشپزها و سرآشپزها غریبه نبوده و به عنوان طعم دهنده ی اصلی از نمک های دانه بندی برای بستنی، دسر و غیره استفاده می شود.

چند نکته ی مهم

نمک های دانه بندی شده نمک های گران قیمتی می باشند که نمی توان آنها را از هر فروشگاه، عطاری یا مغازه پیدا کرد. اما استفاده از آنها را می توان برای جشن های بزرگ یا مهمانی های خاص محدود و اختصاص داد.

سرآشپزهای مختلف در جهان معتقدند که برای رستوران های گران قیمت و آن دسته از کسانی که طعم خوش غذا برای آنها اهمیت فراوانی دارد می بایست نمک های دریایی دانه بندی شده  از کشورهای غربی خریداری و تهیه کرد.

توجه داشته باشید که تمامی نمک های دریایی ایزوله و استاندارد نمی باشند و پیش از خرید یا مصرف این نمونه نمک ها باید اطمینان حاصل کنید که منبع تهیه شده ی این نمک ها از کجا بوده و آیا مطابق با استانداردهای تولید نمک های معمولی ید دار و دریایی بوده است یا خیر. اگر نمک های موجود در بازار با استانداردهای مورد نظر همخوانی ندارند بهتر است تا از نمک های مشابه استفاده کنید و هرگز از نمک هایی که نمی دانید منبع اصلی آنها کجا می باشد، استفاده نکنید.

همچنین اگر افراد دارای فشار خون یا دیگر بیماری ها هستند، بهتر است پیش از مصرف با دکتر خود مشورت کنید.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص نمک دانه بندی برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

BUY NOW